poniedziałek, 22 marca 2021

23.03.2021 Wiosenne kwiaty

 



Dzień dobry :)

Mam nadzieję, że wczorajsze zadania (szczególnie odejmowanie) nie sprawiły Ci kłopotu. Napisz proszę w komentarzu, czy wszystko było ok. Nie bój się pisać, nawet jak popełnisz błąd - nic się nie stanie, bo przecież uczymy się na nich, prawda? ;)


A ja na początek mam dla Ciebie zadanie, jeśli je rozwiążesz - dowiesz się, o czym dzisiaj będziemy się uczyć

👇

ZAGADKA NA DOBRY POCZĄTEK


Już wiesz? Tak, dzisiaj na zajęciach porozmawiamy o wiosennych kwiatach.


Otwórz teraz podręcznik na s. 38-39 i przeczytaj wiersz (naucz się go czytać i prześlij mi nagranie). 


Odpowiedz na pytania:

O czym szumi sosna?

Jakie oznaki wiosny możemy dostrzec w przyrodzie?

Jakie kwiaty jako pierwsze zakwitają na wiosnę?


Czy wiesz, że przebiśnieg i zawilec to rośliny chronione? Nie wolno ich zrywać, niszczyć, sprzedawać ani kupować, bo są zagrożone wyginięciem.


Kliknij w zdjęcie, żeby powiększyć


śnieżyczka przebiśnieg

zawilec wielkokwiatowy

Do roślin chronionych, które zakwitają wiosną należą również:

przylaszczka pospolita

sasanka alpejska

sasanka otwarta

szafran spiski (krokus)

Teraz poćwicz rozpoznawanie wiosennych kwiatów, nie tylko tych chronionych
👇


A teraz otwórz karty pracy na s. 40-41 i wykonaj znajdujące się tam zadania (druga kropka w zad. 1 jest dla chętnych).

Czas na wiosenną piosenkę. Posłuchaj. Możesz śledzić tekst w kartach pracy na s. 107, a w wolnej chwili pośpiewać.  Jeśli chcesz, naucz się tej piosenki na pamięć i prześlij mi nagranie - masz czas do Świąt :)

Kliknij dwa razy w film, żeby powiększyć

Przeczytaj wyrazy, zwróć uwagę na ich zakończenia


Przepisz teraz te wyrazy w kolejności alfabetycznej do zeszytu, pamiętaj o napisaniu "W klasie" i daty (litery ś, ć możesz napisać na kolorowo).

Otwórz karty pracy na s. 42 i wykonaj zadania.

Czas na matematykę. Dziś poćwiczymy dodawanie i odejmowanie liczb.
Otwórz karty matematyczne na s. 34-35 i wykonaj zadania.  Zadanie 1 rozwiąż najłatwiejszym dla Ciebie sposobem i prześlij mi zdjęcie💨

Na dzisiaj to już wszystko, do jutra 😀 

Ja idę szukać wiosny, a Wy? 😏 


ZADANIA DLA CHĘTNYCH


Online:


Wiosenne kwiaty - wykreślanka


Wiosenne kwiaty - wisielec


Dodawanie i odejmowanie (możesz liczyć w zeszycie dowolnym sposobem)


A może spróbujesz swoich sił w Escape Room`ie? Przygotuj sobie coś do pisania i kartkę

👉  TAJEMNICZA WYPRAWA


Do druku:


Zadania tekstowe


Mandala z wiosennymi kwiatami


Części mowy - szyfr




21 komentarzy:

  1. Dzień dobry pani Basiu i klaso:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Wszystkim 😊 Dzisiaj mam dużo energii i cieszę się z tak fajnego tematu znów o wiośnie. Miłego dnia życzę Wojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Wojtku :) I dla Ciebie miłego dnia :) Fajnie, że masz dużo energii ;)

      Usuń
  3. Dzień dobry pani Basiu i klaso , odejmowanie jest proste dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Franek Kazimierski23 marca 2021 09:10

    Dzień dobry pani Basiu i klaso łatwiej liczy mi się pierwszym sposobem ja juz kończę dzis lekcje.Franek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Franku :) Fajnie, że udało Ci się dzisiaj dodać komentarz 😉 Super! Jeśli chcesz, możesz jeszcze zajrzeć do zadań dodatkowych. Tak i licz tym sposobem, którym najlepiej potrafisz :)

      Usuń
  5. Dzień dobry wszystkim! Ja trochę mam kłopoty z odejmowanię. Ale staram się wszystko ładnie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Maju :) Pamiętaj, że im więcej ćwiczysz, tym lepiej umiesz, czyli trening czyni mistrza :)

      Usuń
  6. Dzień dobry Pani Basiu i pozdrawiam klasę. Tematy o wiośnie są fajne i są ciekawe .Ja odejmuje 1 sposobem bo jest łatwy Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Łukasz :) Cieszę się, że lubisz tematy o wiośnie i rozumiesz odejmowanie :)

      Usuń
  7. Kasia Zielińska
    Dzień dobry Pani Basiu cześć klaso

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Kasiu :) Fajnie, że piszesz :) Już jesteś zdrowa?

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dzień dobry M. ;) Cieszę się bardzo, że nauczyłeś się pisać komentarze :D

      Usuń
  9. Ja teraz zrobiłam Escape Room było fajnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Brawo Julka :D To będę publikować na blogu jeszcze inne ER, jak Ci się podobało :)

      Usuń

29.04.2021 Majowe święta

  Dzień dobry! Dzisiaj odbędą się ostatnie nasze zajęcia w formie nauki zdalnej, we wtorek spotykamy się w szkole. Mam nadzieję, że nikt nie...

O Blogu