środa, 16 grudnia 2020

17.12.2020 Wigilia w domu

 





Dzień dobry!👏


Za tydzień całą rodziną, odświętnie ubrani, usiądziemy przy stole i zjemy kolację. Pamiętasz, co wtedy będzie, jak nazywa się ten dzień? Tak, to Wigilia i dzisiaj porozmawiamy o niej właśnie.



A czy wiesz co oznacza to słowo? 

Wigilia w ogólnym znaczeniu, to dzień poprzedzający inny (zwykle świąteczny) dzień, np. Ty masz wigilię swoich urodzin w przeddzień Twoich urodzin, a wigilią niedzieli jest sobota (bo jest przed niedzielą). 


Natomiast Wigilia (pisana z dużej litery) jest to wieczór (wieczerza) poprzedzający święto Bożego Narodzenia, czyli inaczej jest to dzień przed Bożym Narodzeniem.


Samo słowo pochodzi z języka łacińskiego (vigilia) i oznacza "czuwanie".


A teraz zajrzyj do prezentacji i wykonaj zadania.


👇

WIGILIA W DOMU


Czas na plastykę. Obejrzyj film, wybierz sobie jedną pracę, wykonaj ją zgodnie z instrukcją i przyślij mi jej zdjęcie - dostaniesz ocenę. Na pracę czekam do poniedziałku.


👇

ŚWIĄTECZNE PRACE PLASTYCZNE




Ciekawa jestem jak poszła Ci gra na pianinie, próbowałeś/aś?

Jeśli masz ochotę, to możesz nauczyć się grać kolędę. Może zagrasz ją w Wigilię albo w Święta swoim bliskim?  


👇

LULAJŻE, JEZUNIU



I jeszcze kalendarz 😏




Na dziś to już wszystko, do jutra!



ZADANIA DLA CHĘTNYCH


Obejrzyj film 

👉 TRADYCJE ŚWIĄTECZNE


Wyszukiwanka 👉 W ŚWIĄTECZNYM KLIMACIE


A może zrobisz zimowy trójwymiarowy obrazek ZIMA ?


Albo porozwiązujesz matematyczne łamigłówki?









10 komentarzy:

  1. Dzień dobry Pani Basiu i klaso!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Oleńko :) Grałaś wczoraj na wirtualnym pianinie?

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Super! I udało się? Spróbuj nauczyć się kolędy ;) I może mama przyśle mi filmik? ;)

      Usuń
  3. Cześć Wszystkim😊 Jakie macie dzisiaj humory bo Ja dobry bo nie długo weekend he he Pozdrawiam Wojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czołem Wojtku! Grunt to dobry humor! ;) Słyszałam od mamy, że już od 6 rano czekasz na lekcje? Prawda to? ;)

      Usuń
    2. Tak bo jestem ciekawy co będzie 😊

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę! I też wstaję wcześnie - nie mogę być przecież gorsza od Ciebie 😊😍

      Usuń

29.04.2021 Majowe święta

  Dzień dobry! Dzisiaj odbędą się ostatnie nasze zajęcia w formie nauki zdalnej, we wtorek spotykamy się w szkole. Mam nadzieję, że nikt nie...

O Blogu